سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که را شکیبایى نرهاند بى تابى‏اش تباه گرداند . [نهج البلاغه]
ولایه « سخنان امام و رهبری»‏
 RSS  |  Atom  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ

  • بازدید امروز: 51
  • بازدید دیروز: 10
  • مجموع بازدیدها: 93332

    » درباره من
    ولایه « سخنان امام و رهبری»‏
    مهدی حیدری

    » دسته بندی یادداشت ها
    سخنان امام و رهبر[58] . سخنان امام و رهبر[16] . انتخابات[12] . صدا و سیما[7] . فلسطین[5] . وحدت مسلمانان[4] . پیامبر اعظم[3] . انقلاب[3] . امام خمینی (ره)[3] . آیت الله خامنه ای[2] . انقلاب اسلامی[2] . بحرین . بیداری اسلامی . اخلاق . اشرافی گری . آمریکا . پیشرفت . دانشجو . دفاع مقدس . رابطه با آمریکا . رهبر . غدیر . شاخص ها . مردم . نهضت علمی . وحدت .

    » آرشیو مطالب
    اسفند 86
    خرداد 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    بهمن 87
    فروردین 88
    جزوات

    » لوگوی وبلاگ

    » لینک دوستان
    سایت مقام معظم رهبری

    » طراح قالب
    »» خب برایش لغت بساز!

    نقطه‏ى مقابل اعتماد به نفس، خودکم‏بینى است؛ خودکم‏بینى در مقابل فکر یک جناحى از ملتهاى عالم - که امروز غرب مظهر آن است - خودکم‏بینى در مقابل فلسفه‏ى آنها، خودکم‏بینى در مقابل علم آنها، حتّى خودکم‏بینى در مقابل الگوهاى توسعه‏ى ملى که آنها پیشنهاد میکنند؛ در حالى که الگوى توسعه‏ى ملى نسبت به ملتهاى مختلف، گوناگون است. خودکم‏بینى، این بیمارى بسیار خطرناک، که در طول ده‏ها سال متوالى آن را در کالبد ملت ما تزریق کردند. واژه‏ى فرنگى، فکرِ فرنگى، گرده‏بردارى از واژه‏هاى فرنگى، جزو کارهاى رایج ماست. من الان گوش میکنم، متأسفانه مى‏بینم علاوه بر واژه‏هاى فرنگى‏اى که در طول ده‏ها سالِ گذشته بر زبان مردم جارى شده و وجود دارد، باز در رادیو و تلویزیون ما هر چند وقتى یک بار، یک واژه‏ى فرنگىِ دیگر مطرح میشود که مردم باید از هم سؤال کنند: آقا این یعنى چه؟! بروند به یکى مراجعه کنند؛ آقا معنایش چیست، تا معنایش را بفهمند! خب، چه لزومى دارد؟ این مفهومى که تازه وارد کشور شده که شما میخواهید برایش لغتى بیان کنید، خب برایش لغت بساز! زبان فارسى با این گستردگى.

    بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان دانشگاه‏هاى استان یزد

    13/10/86



  • کلمات کلیدی : سخنان امام و رهبر

  • نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مهدی حیدری ( پنج شنبه 86/11/25 :: ساعت 1:11 عصر )
    »» حقیقتاً حق مسلم ملت ایران است

    آن ملتى که آمادگى خود را، حضور خود را، عزم راسخ خود را در همه‏ى میدانها به نمایش میگذارد، دشمن را از نفوذ در خود و غلبه‏ى بر خود مأیوس میکند. در مقابل افکار جهانى و نگاههاى جهانى، ملت ایران در هیچ مسئله‏اى، باید اظهار ضعف و عقب‏نشینى نکند. اینى که در باب مسئله‏ى هسته‏اى شما مى‏بینید مسئولین دولتى اصرار میورزند، به خاطر این است که اولاً این یک ضرورت است - من پریروز در یزد در جمع جوانها و دانشجویان این را تشریح کردم - این یک نیاز ملى است که اگر امروز شروع نکردیم، ده سال بعد، پانزده سال بعد، ضربه‏اش را ملت و کشور خواهند خورد. اگر امروز شروع کنیم، در آن زمانى که نیاز داریم، محصول دسترنج ملى خود را خواهیم گرفت. اگر امروز شروع نکردیم، عقبیم؛ اولاً این مسئله است و مسئله‏ى دوم این است که در یک چنین نیازى، هرگونه انفعال در مقابل دشمن، دشمن را تشجیع میکند به اینکه توقع بیشترى را مطرح کند، یک قدم جلو بیاید. این است که ملت ایران ایستاده‏اند و ایستادگى درست است و همانطور که مسئولین کشور، مسئولین دولتى بارها گفته‏اند و آحاد مردم در همه‏ى نقاط کشور تکرار کردند و تجاوب کردند، حقیقتاً حق مسلم ملت ایران است که بتواند بر این قدرت علمى و قدرت انرژى دست پیدا کند.

    بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار عمومى مردم ابرکوه‏

    15/10/86



  • کلمات کلیدی : سخنان امام و رهبر

  • نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مهدی حیدری ( پنج شنبه 86/11/25 :: ساعت 1:5 عصر )
    »» بهترین راه براى عقب‏نشاندن دشمن، اظهار آمادگى است

    جوانان ما از همت بلند هیچ چیز کم نگذارند؛ همت را باید بلند کرد؛ آن که مشغول درس است، آن که مشغول کارِ صنعت است، آن که در حال کشاورزى است، آن که به خدمات گوناگون اشتغال دارد، همه احساس کنند که در قبال پیشرفت این کشور یک وظیفه و سهمى هم متوجه به آنهاست و باید این سهم را، این وظیفه را به قدر خود و به سهم خود انجام دهند. خوشبختانه ملت ما این احساس را هم دارند. این زنده بودن، این بانشاط بودن، اولین اثرى که میگذارد این است که طراحان توطئه‏هاى جهانى را از اینکه بتوانند این ملت را شکست بدهند، مأیوس میکند. بهترین راه براى عقب‏نشاندن دشمن، اظهار آمادگى است.

     

    بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار عمومى مردم ابرکوه‏

    15/10/86

     



  • کلمات کلیدی : سخنان امام و رهبر

  • نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مهدی حیدری ( پنج شنبه 86/11/25 :: ساعت 12:51 عصر )
    »» ارزشهاى انقلاب را سرِ دست میگیرند
    مسئولین باید این احساس مسئولیت را نسبت به نیازهاى مردم در خودشان روزبه‏روز تقویت کنند، که من میتوانم به شما عرض کنم خوشبختانه مسئولین دولتى و وزراى ما و رئیس جمهور ما و مدیران ارشد کشور 

    این احساس مسئولیت را دارند. بینى و بین‏اللَّه، انسان نگاه که میکند، مى‏بیند در این احساس مسئولیت حقاً و انصافاً چیزى کم ندارند؛ کار هم زیاد میکنند، تلاش هم انصافاً تلاش خستگى‏ناپذیرى است. یک خدمت بزرگشان هم علاوه‏ى بر خدمات مادى و عمرانى و رسیدگى به امور مردم، همین است که شعارهاى انقلاب را، ارزشهاى انقلاب را سرِ دست میگیرند، به آنها افتخار میکنند؛ این خیلى مهم است. بودند و هستند در میان افراد ما در کشور، کسانى که قدر این شعارها را ندانستند. باید به آنها افتخار میکردند، اما افتخار نکردند.

    بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار عمومى مردم ابرکوه‏

    15/10/86



  • کلمات کلیدی : سخنان امام و رهبر

  • نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مهدی حیدری ( پنج شنبه 86/11/25 :: ساعت 12:49 عصر )
    »» اینها بوده است که توانسته این انقلاب را زنده نگه دارد

    این کشور به‏ناحق عقب‏مانده نگه داشته شد. ما امروز پیشرفتهاى زیادى کردیم، اما این پیشرفتها نسبت به آنچه که شأن ملت ایران است و جایگاه ملت ایران است، کم است. ملت ایران یک روزى در قله‏ى علم و اقتدار مادى و معنوى قرار داشته است به برکت اسلام. ما امروز اسلام را بازیابى کرده‏ایم؛ آغوشمان را به روى اسلام باز کردیم، اسلام را با نگاه متناسب با زمانه و با پیشرفت زمانه به دنیا عرضه کردیم. امروز تفکر سیاسىِ اسلامى، تفکر اجتماعى اسلام، تفکر گرایش معنوى اسلام، تفکر اسلام در مورد روابط داخلى و درونى افراد جامعه با هم، میتواند در دنیا مثل یک دستورالعمل، مثل یک سرمشق مطرح شود؛ نه اینکه این حرف را ما بزنیم یا من اینجا بگویم؛ این سخنى است که امروز اندیشمندان باانصاف دنیا همین حرف را میزنند. این را ملت ایران آسان هم به دست نیاورده. شما شهید دادید؛ ابرکوه شهداى عزیزى دارد، فداکارانى دارد، پدر مادرهائى دارد که فرزندان خودشان را فرستادند براى دفاع از این انقلاب در دوران جوشش انقلاب؛ و براى دفاع از مرزهاى کشور در دوران دفاع مقدس. اینها بوده است که توانسته این انقلاب را زنده نگه دارد، این پرچم را بلند نگه دارد و امروز ملت ایران را عزیز کند.

    بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار عمومى مردم ابرکوه‏

    15/10/86



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مهدی حیدری ( پنج شنبه 86/11/25 :: ساعت 11:50 صبح )
    »» دورافتاده یعنى چه؟

    آنچه ملت ما در طول دهها سال قبل از انقلاب، بلکه پیش از آن به آن دچار بود، نبودن این دو عامل بود: یکى نبودن احساس مسئولیت در میان دولتمردان، که دولتمردان در قبال آحاد مردم، هیچ احساس مسئولیتى نداشتند؛ رؤساى کشور، کشور را ملک خودشان میدانستند و براى استفاده‏ى از این ملک به دنبال این بودند که ببینند کجا چه کارى براى آنها فایده‏ى بیشترى دارد؛ آنچه برایشان مطرح بود، فایده‏ى مردم نبود. این عرفِ «دورافتاده» و «نزدیک»، از آنجا به وجود آمد. اینکه فلان شهر دورافتاده است. دورافتاده یعنى چه؟ معنایش این بود که از مرکز کشور، از تهران دور است. این کافى بود براى محرومیت؛ چون چشمشان همین مناطق دور خود را میدید و دلشان به دنبال کارها و مراکز و مناطقى بود که براى آنها منشأ سود و نفعى باشد، نه براى مردم. انقلاب این عرف را عوض کرد. انقلاب دور و نزدیک را از منطق دولتیان و مسئولان کشور زدود؛ دور و نزدیک ندارد. لذا شما مى‏بینید مسئولین کشور، هیأت دولت، رئیس جمهور به سرتاسر کشور مسافرت میکنند. این معنایش این است که نگاه و عواطف و همت مسئولین باید میان همه‏ى شهرهاى کشور تقسیم شود. اینجور نباشد که یک شهرى، یک منطقه‏اى که دوردست است، از شعاع همت و تصمیم مسئولین دور بماند؛ نه، دور و نزدیک ندارد. امروز در این کشور شهرهائى و مناطق دوردست و کوچکى موفق میشوند که مسئولان کشور را، یعنى رئیس جمهور را، دولت را، وزرا را از نزدیک ببینند، به آنها نامه بدهند یا حرف بزنند و از زبان آنها و حنجره‏ى آنها مستقیماً سخن بشنوند که در روزگارهاى گذشته در طول تاریخ، امید این را نداشتند که حتى یک مدیر درجه‏ى سه به آنها سرکشى کند. پس این یک عامل، یعنى عامل احساس مسئولیت از سوى مسئولان کشور و مدیران ارشد کشور امروز وجود دارد.

    عامل دوم، همت و خودباورى مردم است. آن مردمى، آن ملتى، جمعیت آن شهرى که براى خود ارزش و اهمیتى قائل نباشد، همواره محکوم به عقب‏ماندگى است از همه‏ى مسابقات انسانى و میان جوامع بشرى. در دوران تسلط استعمار بر کشورهاى این منطقه و بر کشور ما، یکى از خطرناکترین تبلیغاتى که روى ملت ما انجام دادند همین بود که به ملت ما، به مرد و زن ما بباورانند که شما نسبت به ملتهاى غربى، ملتهاى اروپائى عقب و درجه‏ى دو هستید. همین درجه‏ى دو بودن هم باز در میان مناطق گوناگون کشور یکسان نبود؛ بعضى‏ها عزیزکرده‏تر میدانستند خودشان را و توقعاتشان بیشتر بود، بعضى توقعاتشان کمتر. انقلاب اسلامى آمد مثل طوفانى این هواى آلوده و کثیف را از کشور زائل کرد.

    بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار عمومى مردم ابرکوه‏

    15/10/86



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مهدی حیدری ( پنج شنبه 86/11/25 :: ساعت 11:46 صبح )
    <      1   2   3      


    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ما با حرکتهاى ضد آمریکائى و ضد صهیونیستى همراهیم
    سعودىها بدون چراغ سبز آمریکا نمیتوانستند وارد بحرین شوند
    این ها به برکت حضور مردم است
    مردم توطئه های دشمن را خنثی کردند
    مبادا خیال کنید تقوا این است که انسان، مخالف خودش را زیر پا له ک
    به نام عدالتخواهى و انقلابیگرى، اخلاق را زیر پا نگذاریم
    این انحراف است ...
    اشرافی گری، آفت مسئولیت
    ما می توانیم
    مقابل دشمن مثل کوه ایستاد
    حتّى آرم برنامه‏ها . . .
    برنامه‏هاى بى‏فایده و بى‏محتوا را مطلقاً پخش نکنید
    شما باید در مقابل تبلیغات دشمن نسبت به انقلاب، سینه سپر کنید
    صدا و سیما کوشش کند که مردم متدین بشوند
    من خوف این را دارم که . . .
    [همه عناوین(190)][عناوین آرشیوشده]
    < l>