سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا روزه‏دار که از روزه خود جز گرسنگى و تشنگى بهره نبرد ، و بسا بر پا ایستاده که از ایستادن جز بیدارى و رنج برى نخورد . خوشا خواب زیرکان و خوشا روزه گشادن آنان . [نهج البلاغه]
ولایه « سخنان امام و رهبری»‏
 RSS  |  Atom  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ

  • بازدید امروز: 24
  • بازدید دیروز: 27
  • مجموع بازدیدها: 93013

    » درباره من
    ولایه « سخنان امام و رهبری»‏
    مهدی حیدری

    » دسته بندی یادداشت ها
    سخنان امام و رهبر[58] . سخنان امام و رهبر[16] . انتخابات[12] . صدا و سیما[7] . فلسطین[5] . وحدت مسلمانان[4] . پیامبر اعظم[3] . انقلاب[3] . امام خمینی (ره)[3] . آیت الله خامنه ای[2] . انقلاب اسلامی[2] . بحرین . بیداری اسلامی . اخلاق . اشرافی گری . آمریکا . پیشرفت . دانشجو . دفاع مقدس . رابطه با آمریکا . رهبر . غدیر . شاخص ها . مردم . نهضت علمی . وحدت .

    » آرشیو مطالب
    اسفند 86
    خرداد 87
    مهر 87
    آبان 87
    آذر 87
    بهمن 87
    فروردین 88
    جزوات

    » لوگوی وبلاگ

    » لینک دوستان
    سایت مقام معظم رهبری

    » طراح قالب
    »» بعضى خیال میکنند هنر مساوى است با لاابالیگرى و بى‏دینى

    بعضى خیال میکنند هنر مساوى است با لاابالیگرى و بى‏دینى و بى‏بندوبارى؛ این غلط است. هنر از جلوه‏هاى زیباى خلقت الهى است در انسان. آنچه در هنر ایراد دارد و اهل بصیرت همیشه ایراد گرفته‏اند، جهت غلط هنر بوده است. هنر را کشاندن به جهت اغواى انسان و بى‏بندوبارى انسان، این بد است؛ والّا هنر اگر با روح دین، با جهتگیرى دین باشد، از برجسته‏ترین پدیده‏هاى وجود انسانى است. امروز هم بحمداللَّه همین‏جور است. امروز شاعر ما، نقاش ما، انواع و اقسام رشته‏هاى هنرى ما، انسان وقتى نگاه میکند، مى‏بیند غالباً با روح دین و تدین کارشان همراه است. چه اشکالى دارد؟ ما اگر چنانچه مرکز تربیت هنرى و تقویت هنرى در اینجا داشته باشیم، با حفظ این جهتگیرى درست، این خیلى خوب است؛ این هیچ ایرادى ندارد. از این استعداد عظیم در این جهت استفاده شود، خیلى خوب است.

     

    بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان اجرائى استان فارس‏‏

    87/2/18



  • کلمات کلیدی : سخنان امام و رهبر

  • نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مهدی حیدری ( جمعه 87/3/17 :: ساعت 7:31 عصر )
    »» این براى یک ملت افتخار است

    من همین‏جا اشاره بکنم به این بناهاى باستانىِ مربوط به قبل از اسلام؛ تخت جمشید و بقیه‏ى چیزهائى که در این استان هست. انسان از دو نظر ممکن است به این مراکز باستانى نگاه کند؛ اینها را باید از هم تفکیک کرد. یک نگاه این است که اینها متعلق به جباران تاریخ بوده. هر کدامى که نگاه میکنیم، به یک نحوى به یکى از جباران تاریخ و طاغوتهاى بشرى ارتباط پیدا میکند. بله، از این جهت نگاه منفى به اینها هست. غالب متدینین و انسانهائى که نفرت طبیعى از استبداد و از جباریت دارند، با این دید وقتى به این بناهاى باستانى نگاه میکنند، طبعاً براى آنها جاذبه‏اى ندارد. لیکن یک جنبه‏ى دیگر هم وجود دارد و آن این است که این بناها محصول سرپنجه‏ى هنرمند ایرانى است؛ محصول فکر راقى و روشن‏بین ایرانى است در سالها و قرنها پیش از این؛ این جنبه‏ى مثبت قضیه است. همه‏ى بناهائى که از لحاظ تاریخى - چه در اینجا، چه در اصفهان، چه در بقیه‏ى نقاط کشور - وجود دارد، از این قبیل است. درست است که جباران استفاده کردند، اما خالق و آفریننده‏ى این مجموعه‏ها کیست؟ ذهن ایرانى است، سرانگشت هنرمند ایرانى است، روحیه‏ى بلندنظر ایرانى است، ابتکار و ذوق ایرانى است؛ این براى یک ملت افتخار است. با این دید وقتى نگاه بکنیم، مى‏بینیم اینها مثبت است؛ چه تخت جمشید، چه بقیه‏ى مناطق دیگر. اینها را نشان بدهید.

     

    بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان اجرائى استان فارس‏‏

    87/2/18



  • کلمات کلیدی : سخنان امام و رهبر

  • نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مهدی حیدری ( جمعه 87/3/17 :: ساعت 7:30 عصر )
    »» اصلاً قابل مقایسه نیست

    من البته به شما عرض بکنم؛ اعتقاد راسخ و جازم و علمى دارم که آنچه ایرانى بعد از آمدن اسلام کرده، اصلاً قابل مقایسه نیست با آنچه در طول تاریخ گذشته‏ى خودش داشته. ایران در دوران اسلامى، در قرن سوم و چهارم و پنجم هجرى، در قله‏ى دانش و تمدن و سیاست و اقتصاد جهانى قرار داشته. هیچ جاى دنیا - از شرق و غرب، از آسیا و اروپا - در این حد نبودند؛ این به برکت اسلام بوده. ایران قبل از آن هرگز چنین اوجى را نداشته. در دوران سلسله‏هاى گوناگون ایرانى - از آل بویه بگیرید تا غزنویان و سلجوقیان و بقیه، تا دوره‏ى صفویه - این بخش از تاریخ ایران قابل مقایسه نیست؛ اما آن بخش دیگر تاریخ ایران هم، تاریخ ماست؛ آن هم ایران است؛ حالا یک حاکم طاغوتى در رأسش بوده، سنتهاى غلط و آئینهاى باطلى در آنها وجود داشته؛ آن به جاى خود، امر دیگرى است؛ اما هنر ایرانى است. به هر حال روى مسئله‏ى گردشگرى حتماً بایستى کار شود؛ هم در زمینه‏ى مزارات اسلامى که بهترینش را شما در اینجا دارید، هم به وسیله‏ى مفاخر ادبى و هنرى ما که شما عالى‏ترینش - یعنى حافظ و سعدى - را اینجا دارید، هم در زمینه‏ى آنچه که در گذشته‏ى تاریخ وجود داشته است.

      

    بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان اجرائى استان فارس‏‏

    87/2/18



  • کلمات کلیدی : سخنان امام و رهبر

  • نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مهدی حیدری ( جمعه 87/3/17 :: ساعت 7:29 عصر )
    »» این طبیعى‏ترین کارى بود که در این کشور ممکن بود انجام بگیرد

    شما ببینید آن روزى که راه‏آهن به این کشور آمد، آنچه که در وهله‏ى اول به ذهن هر کسى میرسید، این بود که مرکز کشور را از راه این استانهاى مرکزى - یعنى اصفهان و فارس - به خلیج فارس متصل کنند؛ این طبیعى‏ترین کارى بود که در این کشور ممکن بود انجام بگیرد. اینها این کار را نکردند. آن نویسنده‏ى سیاسى انگلیسى که خودش سیاستمدار است - وابسته‏ى به همان دستگاه استعمارى خائنِ به منافع این کشور - در کتابى که نوشته - که ترجمه شده به فارسى - به نام «ایران و قضیه‏ى ایران»، اعتراف میکند که راه‏آهن ایران باید از تهران مى‏آمد، از مرکز کشور - از استان اصفهان، از استان فارس - عبور میکرد، میرفت تا میرسید به خلیج فارس؛ اما این کار انجام نگرفت. راه‏آهن ایران را در دوران طاغوت، در دوران رضاخان، با محاسبه‏ى منافع قدرتهائى که دشمنان بزرگ این کشور محسوب میشدند - یعنى انگلیس و روسِ آن روز - کشیدند، اسمش را هم گذاشتند راه‏آهن سراسرى! دروغ محض؛ کدام سراسرى؟ براى اینکه جبهه‏ى آن روزِ متفقِ جنگ - یعنى انگلیس و روس - بتوانند در دو طرف کشور ما سلاح و مهمات منتقل کنند، از نفت کشور بتوانند استفاده کنند، آمدند از بخشى از خلیج فارس، آن هم با یک فاصله‏اى، راه‏آهنى کشیدند به تهران؛ از آنجا هم به بخشى از دریاى خزر، براى اینکه قشون روس و قشون انگلیس بتوانند به همدیگر متصل شوند و سلاح و تجهیزات و امکانات منتقل کنند و نفت ایران را بردارند ببرند هرجائى که میخواهند، مصرف کنند. یعنى سیاست حاکم بر یک عمل عمرانى در کشور که عبارت است از ساخت خط آهن اینقدر تحت تأثیر سیاستهاى استعمارى و نفوذ بیگانگان در کشور انجام میگرفت. آن وقت نتیجه این میشود که شیراز در قلب کشور راه‏آهن ندارد. البته به فضل الهى، به توفیق الهى، اولاً در این سالهاى دوران انقلاب از لحاظ راه‏هاى مواصلاتى در این استان کارهاى خوبى انجام گرفته؛ ثانیاً همین خط آهن و همین راه‏هاى متصل‏کننده‏ى این منطقه به مناطق آب و مناطق دیگر کشور، به لطف الهى، به حول و قوه‏ى الهى، به دست جمهورى اسلامى انجام خواهد گرفت؛ این کار خواهد شد.

     

    بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در دیدار مردم شهرستان کازرون‏

    87/2/16



  • کلمات کلیدی : سخنان امام و رهبر

  • نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مهدی حیدری ( جمعه 87/3/17 :: ساعت 7:28 عصر )
    »» مطلقاً قبول ندارم و آنها را انکار میکنم

    جمهورى اسلامى، جهت را صد و هشتاد درجه تغییر داد. ملت ایران احساس هویت میکند؛ هویت اسلامى که هویت ایرانى هم نشأت‏گرفته‏ى از همین هویت اسلامى است. احساس میکند که ایران اسلامى همان هویت گمشده‏اى است که بایستى این ملت دوباره آن را به دست بیاورد و بر اساس او، آرمانهاى خود را معین و برنامه‏ریزى کند و تلاش و مجاهدت خود را شکل دهد. این کارى است که ملت ما بخوبى انجام داده است و دارد انجام میدهد. من این آیه‏هاى یأسى را که بعضى پى در پى تکرار میکنند، مطلقاً قبول ندارم و آنها را انکار میکنم. من با اطلاع از مسائل گوناگون کشور بزرگ و ملت عظیم‏الشّأنمان بالعیان مى‏بینم که این ملت و جوانان این ملت با گذشت زمان و تقریباً سه دهه از آغاز پیروزى انقلاب، نسبت به مبانى انقلاب عمیق‏تر، پخته‏تر و مجرب‏تر شده‏اند.

     

    بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در دیدار مردم شهرستان کازرون‏

    87/2/16



  • کلمات کلیدی : سخنان امام و رهبر

  • نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مهدی حیدری ( جمعه 87/3/17 :: ساعت 7:26 عصر )
    »» این خطاب به همه‌ی ملت است

    راهِ کار هم این است که ملت ما دست به دست هم بدهند و کشور را از وابستگی اقتصادی نجات بدهند. انقلاب، ما را از وابستگی سیاسی نجات داد. در راه استقلال اقتصادی هم کارهای زیادی شده است؛ اما همت همه‌ی ملت ایران از قشرهای مختلف را می‌طلبد تا کشور بتواند از لحاظ اقتصادی کاری بکند که دیگر تهدید به تحریم و محاصره‌ی اقتصادی معنا پیدا نکند. این خطاب به همه‌ی ملت است، فقط خطاب به مردم ممسنی نیست؛ همه باید دست به دست هم بدهند. این کشور سرمایه‌های انسانی فراوانی دارد؛ سرمایه‌های مادی فراوانی هم دارد. با سرمایه‌گذاریِ لازم، با برنامه‌ریزی درست و متین و با پشتکار و جدیت، ما خواهیم توانست در مدت یک برنامه‌ی مشخصی، کاری بکنیم که دیگر کشور در عرصه‌ی اقتصادی دنیا از تحریم اقتصادی و محاصره‌ی اقتصادی، هیچ باکی نداشته باشد. این وظیفه‌ی ملی ماست، باید انجام بدهیم. هر کسی می‌تواند نقش داشته باشد. سرزمین وسیع و امکانات فراوانی هم داریم.

    بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم و عشایر شهرستان نورآباد ممسنی

    87/2/15

     



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مهدی حیدری ( پنج شنبه 87/3/16 :: ساعت 12:27 عصر )
    »» ما راه خودمان را با قدرت ادامه خواهیم داد

    من خطاب به این ابرقدرتها و عمال آنها که چشمهایشان را میبندند، واقعیات را نمی‌بینند و دهانهاشان را باز می‌کنند به تهدید کردن و عربده کشیدن، به آنها می‌گویم: تهدید، ملت ایران را وادار به عقب نشینی نمی‌کند. تهدید نمی‌تواند ملت ما را از این راهی که در پیش گرفته است منصرف بکند: راه به سوی کمال، راه به سوی عزت کامل، راه به سوی استقلال کامل، راه به سوی پیاده شدن کامل ارکان دین در این کشور که اسلام عزیز بتواند همهی مشکلات ما را برطرف بکند. این راهی است که ملت ایران در پیش گرفته و از این راه منصرف نخواهد شد. دشمن نمی‌تواند با تهدید کاری بکند. این روزها باز صدای تهدیدشان بلند شده است: امریکا و صهیونیستها یک جور، بعضی از دولتهای اروپائی هم جاهلانه و ناخردمندانه، دنباله‌روِ امریکا! مگر ملت ایران را تجربه نکردید؟ مگر این ملت عظیم و مقاوم را نیازمودید؟ ما راه خودمان را با قدرت ادامه خواهیم داد و نمی‌گذاریم مستکبران عالم، حق این ملت را پایمال کنند. این تکلیف ما، وظیفه‌ی ما و حق این ملت عظیم است که ما باید به مقتضای مسئولیتمان، این حق را ادا کنیم؛ باید نگذاریم دشمن با شیوه‌های گوناگون، با روشهای مختلف، با جنگ روانی و با انواع و اقسام حیله‌‌ها و ترفندها حق این ملت را پامال کند و به فضل پروردگار نخواهیم گذاشت.

     

     

    بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم و عشایر شهرستان نورآباد ممسنی

     87/2/15



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مهدی حیدری ( پنج شنبه 87/3/16 :: ساعت 12:26 عصر )
    »» این را جوانها بخوانند

    شاید بسیاری از شما جوانهای عزیز، دوران دفاع مقدس را درک نکردید، در آن دوران نتوانستید، نبودید که بیائید وسط آن میدان؛ اولاً باید با اوضاع داوطلبان و جوانان مؤمنِ آن روز همه آشنا شوند؛ مخصوص شما نیست. همه باید بدانند که در دوران دفاع مقدس چه معجزات عظیمی از حضور مؤمنانه و پر تلاش نیروهای بسیجی در صحنه‌های جنگ اتفاق افتاد؛ این را باید همه بدانند. نوشته‌هائی هست، کتابهای خوبی نوشته شده است؛ من توصیه میکنم این کتابهائی که در شرح حال سرداران است یا آنچه که در گزارش روزهای جنگ و سالهای دشوار اول بالخصوص نوشته شده، این را جوانها بخوانند. خود را سیراب کنید از معرفت به آنچه که گذشته است در تاریخ انقلاب؛ ارزش بسیج اینجا معلوم میشود.

    بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار بسیجیان استان فارس

    87/2/14



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مهدی حیدری ( پنج شنبه 87/3/16 :: ساعت 12:25 عصر )
    »» میتوانید در مقابل تهاجمهای گوناگون ایستادگی کنید

    شما جوانان عزیزی که امروز در مجموعه‌ی بسیج حضور دارید و نیروی مقاومت، سازماندهی شما را بر عهده گرفته است، احساس و تلقی‌تان از مسئولیت یک انسان در قبال اسلام باید این باشد که میتوانید مؤثر باشید، میتوانید این حرکت عظیم را سرعت ببخشید، میتوانید گره‌هائی را باز کنید، میتوانید در مقابل تهاجمهای گوناگون ایستادگی کنید؛ چه تهاجم سیاسی، چه تهاجم تبلیغاتی، چه جنگهای روانی و چه احیاناً تهاجم نظامی. و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و کشور ما به این حضور مردمی و پرانگیزه و برخاسته‌ی از ایمان، حداکثر نیاز را دارد؛ چون اتکاء این نظام به خدا و عوامل الهی است و مهمترین عوامل الهی همین ایمانهای مردمی است؛ «هو الّذی ایّدک بنصره وبالمؤمنین». خداوند به پیغمبرش میفرماید: خدا تو را به وسیله‌ی نصرت خود و به وسیله‌ی مؤمنین تأیید کرد. یعنی یکی از مظاهر نصرت الهی، اعمال قدرت الهی، نصرت مؤمنین است.

    بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار بسیجیان استان فارس

    87/2/14



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مهدی حیدری ( پنج شنبه 87/3/16 :: ساعت 12:22 عصر )
    »» جوانها از کتابهای شهید مطهری استفاده کنید

    من توصیه میکنم در زمینه‌ی مسائل دینی، جوانها از معارف بلندی که جزو بهترین آنها آثار شهید مطهری است، حتماً استفاده کنند. شعارها خیلی خوب است، جهتگیری‌ها خیلی خوب است؛ بایستی به این جهتگیری‌ها و به این شعارها عمق داد. جوانها از کتابهای شهید مطهری استفاده کنید، از شرح حال سرداران غفلت نکنید؛ آگاهی از شرح حال این شهدای راه حق. در درجه‌ی اول سردارانند، اما مخصوص سرداران نیست. من یک کتابی را میخواندم که شرح حال یک دسته، یک جزئی از یک گروهان بسیجی سپاه در یکی از حملات دفاع مقدس بود. حضور افراد یک دسته در صحنه‌ی نبرد،فعالیتهای بسیار مؤثرشان، شوقشان، ایمانشان، ضربه‌ای که به دشمن وارد کردند و بالاخره آن نورانیتی که در عرصه‌های نبرد کسب کردند، در بیاناتشان؛ و آنهائی که شهید شدند، در وصیتنامه‌شان این نورانیت منعکس است. من بهره‌مند میشوم. من هر وقت یک چنین چیزهائی را میخوانم، بهره‌مند میشوم، استفاده میکنم. باب این استفاده را به روی خودتان باز کنید

     

    بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار بسیجیان استان فارس

    87/2/14



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » مهدی حیدری ( پنج شنبه 87/3/16 :: ساعت 12:21 عصر )
       1   2   3      >


    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ما با حرکتهاى ضد آمریکائى و ضد صهیونیستى همراهیم
    سعودىها بدون چراغ سبز آمریکا نمیتوانستند وارد بحرین شوند
    این ها به برکت حضور مردم است
    مردم توطئه های دشمن را خنثی کردند
    مبادا خیال کنید تقوا این است که انسان، مخالف خودش را زیر پا له ک
    به نام عدالتخواهى و انقلابیگرى، اخلاق را زیر پا نگذاریم
    این انحراف است ...
    اشرافی گری، آفت مسئولیت
    ما می توانیم
    مقابل دشمن مثل کوه ایستاد
    حتّى آرم برنامه‏ها . . .
    برنامه‏هاى بى‏فایده و بى‏محتوا را مطلقاً پخش نکنید
    شما باید در مقابل تبلیغات دشمن نسبت به انقلاب، سینه سپر کنید
    صدا و سیما کوشش کند که مردم متدین بشوند
    من خوف این را دارم که . . .
    [همه عناوین(190)][عناوین آرشیوشده]
    < l>